Samo siromašni ljudi ovu boju nose – psiholozi otkrili šta ne smijete nikako nositi

0
396

CRVENA MATURSKA HALJINA PRIJATELJICE IZ ŠKOLKSLE KLUPE, PLAVO ODIJELO KOLEGE IZ KANCELARIJE ILI ŠEŠIR KOJI NOSI KRALJICA ELIZABETA ŽUTE BOJE NA SVEČANOSTI NIJE SAMO PUKA SLUČAJNOST. NE ODAJU SAMO IZRAZ LICA, GOVOR TIJELA NAŠE SKRIVENE MISLI I OSJEĆANJA.

Mada vam se ne čini tako na prvi pogled, boja odjeće koju biramo o našem raspoloženju govori mnogo.

Sami sebe predstavljamo izborom garderobe, tako kažu psihološke teorije, ali ne i nužno u boljem svjetlu, nego jednostavno preciznije i tačnije. Psihologija i za poruke ima naziv koji šaljemo modnim detaljima ili odjećom, Jelena Milošević kaže da šaljemo estetske poruke, psiholog i dodaje da nerijetko one odašilju informaciju o kulturi ili supkulturi kojoj pojedinac pripada, društvenom staležu ili statusu, nekad i osobinama ličnosti.

Komuniciramo bojama direktno, njih ne treba prevoditi u slike za razliku od riječi, tako pojedine nijanse imaju kulturološki univerzalna zračenja na tzv.tople boje, crvena, žuta i narandžasta. One asociraju na poletnost i djeluju stimulativno.

Naredni put kada se zapitate šta obući, razmislite o poruci koju želite poslati, iako je u onome što govorite prava suština, svakako nije naodmet mala pomoć neverbalnih znakova.

Primjerice, crvena se često povezuje sa radošću i borbom a osobe koje nose djeluju atraktivnije.

– žuta se povezuje sa svjetlošću, uglavnom se pozitivna značenja pripisuju poput optimizma

– narandžasta se govornicima nikako ne preporučuje jer se sa vulgarnošću i nevjerstvom povezuje

– plava boja ukazuje na to da je govornik vrijedan i inteligentan

– osim plave, ljubičasta ima umirujuće i sedativno dejstvo, s tim što ona simbolizuje i konflikte i povezuje se sa tajnošću i napetošću